onsdag 19. mai 2010

What you see is what you get!

Overskriften rommer verden som jeg liker å få den. Du er hva du viser. Når man blir kjent med og involvert i mennesker har man bestandig ett førsteinntrykk. Førsteinntrykket er med på å bestemme hvilken kategori du arkiverer nye bekjentskaper under. Er dette en venn? Fiende? Mulig elsker og partner?
Bekjentskapet utvikles. Kanskje førsteinntrykket endres? Kanskje ikke? Den du møter forteller om seg selv og du gjør det samme. Sånn utvikler man forhold mellom mennesker. Kanskje forholdet til den du møter utvikler seg til noe dypere. Man blir mer involvert. ANDRE blir involvert. Barn? Venner? Barnas venner?
Du tror at du har ett ærlig forhold. Ett som er bygget på sannhet og ekthet og kjærlighet.
Så plutselig; etter 4 barn forteller barnas far at han vil gå i dameklær. Kanskje at han vil bli dame. Og at dette fikk både du og barna finne dere i, og være glad i uansett.
Jeg aner ikke hvordan det er ment man skal reagere på sånt for å være såkalt "politisk korrekt"?
For meg selv?
Hadde nok spurt meg selv; hvorfor ialledager har han ikke sagt noe før? Hvorfor er jeg og barna ført bak lyset?
Jeg innrømmer at jeg ville følt meg grundig LURT...
Det er så langt fra "What you see is what you get" som det er mulig å komme.
Jeg har selv vært i en situasjon der jeg ble ført bak lyset. Med en del konsekvenser jeg IKKE har lyst til å utdype. De som kjenner meg vet hva jeg snakker om så det får holde.

Jeg sier som Carl,(hadde aldri iverden trodd jeg skulle være enig med Carl I.Hagen i noe som helst) det er ikke transeperspektivet som er problemet. OVERHODET ikke!
Jeg digget "Jentene på Toten" rått!
Det er uærlighetsprinsippet som skjærer meg både her og der...
Når man lurer seg til å lage 4 barn, for SÅ å erklære hvordan livet videre skal arte seg for både kone og barn i tillegg til seg selv, da mister jeg ALL sympati.
Jeg synes ikke det er rart Carl tar bladet fra munnen. Greit å få vite at saken alltid har mer enn EN side. Som NRK tydeligvis har glemt.


Buzzy tenkeren

2 kommentarer:

  1. Skjønner ikke at det er mulig jeg, og er helt enig med deg: Dette er absolutt å bli ført bak lyset. En slik seksuell legning kan da ikke dukke opp som troll av eske?

    Ørnulf :)

    SvarSlett
  2. Du skulle bare VITE hva som kan dukke opp som troll i eske.

    Men det burde ikke.

    SvarSlett