lørdag 24. juli 2010

Ferie. Yey!



Ferie lissom. Det har pågått i to uker vist? Jeg tror MIN definisjon på ordet "ferie" må være å gjøre ting man ikke gjør til daglig. Må jo være det, ellers så kommer jeg til å trenge en ferie etter ferien.
Mine hittil 2 uker ferie har bestått av 10 dager på Rekstad rideskole på Stange. Først trening/imunisering av unghest, så instruksjon på rideleir. På haltende engelsk måte, litt western, men absolutt natural horsemanship. Ikke lett for en cowgirl å sy sammen detta der, men funker det så er det BRA, er min filosofi. Rekstad rideskole er ett eldorado for hester. Med sine 2 flokker, der den ene flokken består av store hester, og den andre består av ponnier. Og da mest shettiser. De får gå i flokk på digre beiter. Bra for hestene, ett helvete for en stakkar som skal prøve å finne dem! :s
For å si det sånn: jeg gikk på vekta på mandag, og på fredag. På fredag var jeg jaggu 1,5 kilo lettere enn på mandag. Verdens beste slankekur! Jeg burde absolutt blitt der ei god stund til!
Vel, uansett: På Rekstad står min egen hest, Trollmøy. Der har hun det som en skikkelig hest skal. Siden eier`n hennes, (altså undertegnede) er buzzy og egentlig ikke har TID til henne i hverdagen. Jeg vil heller hun skal være der, enn at jeg selger henne, og mister kontrollen på hvordan hun har det. Det orker jeg ikke tanken på. Så da blir det sånn!
Ellers... Rekstad ligger på Stanges vestside, og strekker seg heeeelt til Mjøsa. Utrolig deilig og slenge seg i gresset ved vannkanten når dagens arbeid er over. Bølgeskvulp og solskinn og hest. Kan man ha det bedre?
Hesten på bildet er ikke min Trollmøy. Tar jeg ikke aldeles feil er det Rossinn. Ikke lett egentlig. Det er mange shettisser der og like er de! *stønn* :p

Men NUH... burde jeg vel pakke. Igjen.

Peace out!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar